Naleśniki czekoladowe

 

IMG_20160625_100439

Naleśniki są idealnym pomysłem na smaczne i pożywne śniadanie. Za każdym razem możemy je przygotować z innymi dodatkami, zarówno na słodko jak i słono. Ja rzadko kiedy przygotowuje zwykłe naleśniki, zazwyczaj dodaję do ciasta jakiś dodatkowy składnik np. dynie, dzięki czemu dostarczam mojej córce dodatkowe witaminy i składniki mineralne. Przepis na dyniowe naleśniki znajdziecie tutaj. Tym razem postanowiłam zrobić je z kakao i cynamonem. 🙂

Kakao jest bardzo zdrowe a o jego wartościach odżywczych pisałam tu.

Cynamon natomiast jest źródłem wapnia i żelaza. Bogaty jest również w błonnik, który wspomaga pracę naszego układu trawiennego. Pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi oraz redukuje w niej poziom cukru. Wspomaga również odchudzanie a także oczyszcza organizm z toksyn. Do diety dziecka możemy go wprowadzić po 10 miesiącu życia. 🙂

Składniki:

  • 250 ml mleka jaglanego
  • 10 łyżek mąki
  • 2 jajka (1 jajko całe, drugie żółtko oraz białko oddzielnie)
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • Szczypta soli
  • Dżem domowej roboty np. taki

Przygotowanie:

Białko ubijam na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli.

Mąkę przesiewam razem z sodą, kakao i cynamonem do miski. Do suchych składników dodaję mleko, jedno całe jajko + żółtko i olej, całość dokładnie mieszam.

Ubite białko dodaje do masy kakaowej i delikatnie mieszam szpatułką. Tak przygotowane ciasto odkładam na jakieś 20 minut, aby odpoczęło. Ciasto powinno mieć gładką, lesistą konsystencje, jeśli jest zbyt gęste możemy dodać do niego wodę lub mleko.

Na patelni rozgrzewam niewielką ilość oleju i smażę naleśniki z obu stron. Podaje z ulubionymi dodatkami.

Smacznego ! 🙂

3 myśli w temacie “Naleśniki czekoladowe

Dodaj komentarz